Page 487 - DERLEME KURAN-I KERİM MEALİ - ONLİNE OKU İNDİR!
P. 487
87 / 2 / BAKARA SURESİ 487
192. Eğer onlar (savaştan ve küfürden) vazgeçerlerse, (şunu iyi bilin ki) Allah,
çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.
193. Hiçbir zulüm ve baskı kalmayıncaya ve din yalnız, Allah’ın oluncaya
kadar, onlarla savaşın. Onlar savaşmaya son verecek olurlarsa; artık
düşmanlık, yalnız zalimlere** karşıdır.
61
194. Haram Ay, Haram Aya karşılıktır. Hürmetler (Saygı gösterilmesi
gereken aylar) kısas kuralına tabidir. O halde kim size saldırırsa, size
62
saldırdığı gibi, siz de ona saldırın (fakat ileri gitmeyin). Allah’a karşı
gelmekten sakının ve bilin ki; Allah, kendine karşı gelmekten
sakınanlarla beraberdir.
195. (Malınızı) Allah yolunda harcayın. (Malınız ile,) Kendi kendinizi,
tehlikeye atmayın. İyi ve yararlı işleri, en güzel şekilde yapın. Şüphesiz
Allah; iyi ve yararlı işleri, en güzel şekilde yapanları, sever.
şartlar altında, Medine’de, yeni bir hayat kurmaya çalışıyorlar; fakat hasımları onları, burada da,
rahat bırakmıyorlardı. Her fırsatta onları yok etmeye çalışıyorlar, hasımca tutumlarını devam
ettiriyorlardı. Ayette müslümanlara hitap edilerek; sürekli tehlike oluşturan, karışıklık çıkaran bu
hasımları, mütekabiliyet esasına göre bertaraf etmeleri ve ata yurtları Mekke’nin yolunu, kendilerine
yeniden açmaları, emredilmektedir.
İslam müslümanlara saldırmayan, kendileri için tehdit oluşturmayan, dini anlatma görevine engel
olmayan, kendileri ile antlaşma yapmış olan gayrimüslimleri; öldürmeyi, müslüman olmaya
zorlamayı, onlarla savaşmayı, yasaklar.
Kur’an’da yer alan, savaş ve mücadele ile ilgili bütün hükümler, bu şartlarla kayıtlıdır. Başkalarının
zorla müslüman yapılamayacağı konusunda, Kur’an’ın yaklaşımı için bkz. Bakara, 2/272; Yunus,
10/99; Hud, 11/118; Yusuf, 12/103; Kehf, 18/29.
61 . Haram Ay, saygı duyulması gereken bir zaman dilimi olduğu için, savaşın yasak olduğu ay
demektir. Haram Aylar; Zilkade, Zilhicce, Muharrem ve Recep olmak üzere dörttür.
62 . Bu ayette, Haram Aylarda kendilerine savaş açılması halinde, müslümanların da, bu aylarda
karşılık verebilecekleri ifade edilmekte; ayrıca, bu hükmü de içerecek şekilde, genel kısas prensibi
getirilmektedir.