Page 353 - DERLEME KURAN-I KERİM MEALİ - ONLİNE OKU İNDİR!
P. 353

69 / 18 / KEHF SURESİ                                            353
           haline getireceğiz.*
                                     2
       9.   Yoksa  sen;  sadece,  Ashab-ı  Kehf’i  ve  Rakim’i,   bizim  şaşılacak
           ayetlerimizden mi (mucizelerimizden mi) sandın?
       10.  Hani o gençler, mağaraya sığınmışlardı da, “Ey Rabbimiz! Bize katından
           bir rahmet ver ve bize, şu işimizden, bir çıkış yolu hazırla!” demişlerdi.
       11.  Bunun  üzerine  biz  de,  nice  yıllar,  onların  kulaklarını  (dış  dünyaya)
           kapattık. (Onları uyuttuk.)
       12.  Sonra onları uyandırdık ki; iki gruptan** hangisinin, bekledikleri süreyi,
           daha iyi hesap* ettiğini bilelim. (Hicri takvime ve Miladi takvime göre,
           geçen süreyi hesapladıklarını bilelim.)
                                         3
       13.  Biz  sana,  onların  haberlerini,  gerçek  olarak  anlatıyoruz :  Şüphesiz
           onlar,  Rablerine  inanmış,  birkaç  genç  yiğitti.  Biz  de,  onların
           doğruluklarını artırmıştık.
       14, 15. Kalkıp da, “Rabbimiz; göklerin ve yerin Rabbidir. O’ndan başkasına,
           asla, ilah demeyiz. Yoksa, yemin olsun ki; saçma bir söz, söylemiş oluruz.
           Şunlar,  şu  halkımız,  O’ndan  başka  ilahlar  edindiler.  Onlar    (putlar)
           hakkında, açık bir delil, getirselerdi ya! Artık kim, Allah’a karşı yalan
           uydurandan, daha zalimdir?”  dediklerinde;  onların  kalplerine,  kuvvet
           vermiştik.
       16.  (İçlerinden  biri  şöyle  dedi):  “Mademki  onlardan  ve  Allah’tan  başka
           tapmakta olduklarından, yüz çevirip ayrıldınız; o halde mağaraya sığının
           ki, Rabbiniz, size rahmetini yaysın; ve  işinizde, sizin için kolaylık




       2 .    “Kehf”; mağara, dağların içindeki dehliz, demektir. “Rakim” ise, ayette söz konusu edilen mağaraya
         konulan, kitabedir. Bazı bilginlere göre rakim, mağaraya sığınan gençlerin, mensub olduğu köyün
         veya kentin adıdır. Rakim, yüksek dağ ve tepe anlamına da gelmektedir. Bu ayette; Allah’ın, hayret
         uyandıran delillerinin “Ashab-ı Kehf”ten ibaret olmadığına, sürekli olarak gerçekleştiği için, sıradan
          işlermiş gibi algılanan sayısız olayın da, birer ilahi güç göstergesi olduğuna, dikkat çekilmektedir.
       3 .    Ashab-ı  Kehf  kıssasının,  Bizans  imparatoru  Decuis’in  (Dekyanus’un)  devrine  ait  olduğu,  rivayet
         edilmektedir.
   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358