Page 589 - DERLEME KURAN-I KERİM MEALİ - ONLİNE OKU İNDİR!
P. 589

95 / 4 / NİSA SURESİ                  589


           şahit  getirdiğimiz ve seni de (Muhammed’i de), onların (hepsi) üzerine
           bir şahit yaptığımız zaman; bakalım, onların hali, ne olacak!
       42.  O  kıyamet  günü,  Allah’ı  inkar  edip,  Peygamber’e  isyan  edenler;  yer
           yarılıp içine girmiş olmayı isterler ve Allah’tan, hiçbir söz gizleyemezler.
                         16
       43.  Ey iman edenler! Sarhoş iken  ne söylediğinizi bilinceye kadar, bir de -
           yolcu  olmanız  durumu  müstesna-  cünüp  iken  yıkanıncaya  kadar,
           namaza  yaklaşmayın.  Eğer  hasta  olur  veya  yolculukta  bulunursanız;
           veyahut biriniz abdest bozmaktan (tuvaletten) gelince su bulamazsanız;
           ya da eşlerinizle cinsel ilişkide bulunup, su da bulamazsanız; o zaman
           temiz bir toprağa yönelip, (niyet ederek, onunla) yüzlerinizi ve ellerinizi
           meshedin. Şüphesiz Allah, çok affedicidir, çok bağışlayıcıdır.
       44.  Kendilerine  Kitap’tan  (Tevrat’tan),  bir  nasip  verilmiş  olanları
           (Yahudileri), görmüyor musun? Onlar, sapıklığı satın alıyorlar ve sizin
           de, yoldan sapmanızı istiyorlar.
       45.  Allah, sizin düşmanlarınızı, çok daha iyi bilir. Allah, dost olarak yeter.
           Allah, yardımcı olarak da yeter.
       46.  Yahudilerden  öyleleri  var  ki;  (kelimeleri  yerlerinden  kaydırıp)  tahrif
           ederek, onları, anlamlarından uzaklaştırırlar. Dillerini eğip bükerek ve
                                          17
           dine saldırarak “İşittik, karşı geldik”, “İşit, işitmez olası!”, “Râ’înâ”



       16.   Ayet, içkinin kesin olarak yasaklanmasından önce inmiştir. Tefsir kaynaklarında belirtildiğine göre,
         sahabilerden Abdurrahman bin Avf, bazı arkadaşlarına ziyafet vermiş, yiyip içip sarhoş olduktan
         sonra,  namaza  durmuşlardı.  Namazı  kıldıran  kişi,  içkinin  etkisi  ile  Kafirun  suresini,  anlamı
         bozulacak  şekilde  yanlış  okumuştu.  Bunun  üzerine,  ne  dediğini  bilemeyecek  kadar  sarhoş  olan
         kimsenin, bu hali ile namaz kılmasını yasaklayan, yukarıdaki ayet indi. Bu ayetin inmesi ile, içki
         içilebilecek vakitler, fiilen sabah ve yatsı namazı vakitleri ile sınırlandırılmış oluyordu. Çünkü sadece
         bu iki vakitte, sarhoş olup bir sonraki vakit için kendine gelmeleri, söz konusu olabilmektedir.
          İçkinin kesin olarak yasaklanması konusunda, Maide suresi 5/90. ayetine ve ilgili dipnota bakınız.
       17 .   Bakara suresinin 104. ayeti ile ilgili olarak da açıklandığı gibi, “Râ’inâ” Arap dilinde “Bizi gözet”,
   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594