Page 583 - DERLEME KURAN-I KERİM MEALİ - ONLİNE OKU İNDİR!
P. 583
95 / 4 / NİSA SURESİ 583
olan) bir erkek veya (üvey olan) bir kız kardeşi bulunursa; onlardan
6
herbirine altıda bir pay düşer. Eğer (üvey kardeşler) bundan (birden)
fazla iseler, üçte bir payda ortaktırlar. (Bu hesap, varislere) Zarar
7
vermeksizin, vasiyetin yerine getirilmesinden ve borcun ödenmesinden,
sonra yapılır. (Bütün bunlar) Allah’ın emridir. Allah, hakkıyla bilendir,
halimdir (hemen cezalandırmaz, belirli bir süre verir.)
13. İşte bu (hükümler), Allah’ın koyduğu sınırlardır. Kim Allah’a ve
Peygamber’ine itaat ederse; Allah onu, içinden ırmaklar akan, içinde
ebedi kalacakları cennetlere sokar. İşte bu, büyük başarıdır.
14. Kim de Allah’a ve Peygamber’ine isyan eder, O’nun koyduğu sınırları
aşarsa; Allah onu, ebedi kalacağı, cehennem ateşine sokar. Onun için,
alçaltıcı bir azap vardır.
8
15. Kadınlarınızdan, (birlikte) fuhuş yapanlara karşı, içinizden dört şahit
getirin. Eğer onlar şahitlik ederlerse, o kadınları, ölüm alıp götürünceye
veya Allah, onlar hakkında bir yol açıncaya kadar; kendilerini, (farklı)
evlerde tutun.
8
16. Sizlerden, fuhuş yapan (adam)ların, her ikisini de incitip kınayın. Eğer
6 . Burada sözü edilen kardeşler, vefat edenin, ana bir kardeşleri(üvey kardeşleri)dir. Bunlar, İslam
hukukunda “evlad-ı Ümm” diye anılırlar. Bunlar varis oldukları takdirde, kendi aralarında erkek
kadın farkı gözetilmez. Ana baba bir kardeşler(Öz kardeşler) ise varis olduklarında, kendi
aralarında “erkeğe iki, kıza bir” olmak üzere pay alırlar. (Ana baba bir kardeşler(Öz kardeşler)in
durumu için, bakınız: Nisa suresi, ayet,176)
7 . Bu ayetin genel ifadesinde; kendilerine vasiyet edilecek kimseler ile, vasiyetin miktarında, bir
sınırlama yoktur. Ancak Hz. Muhammed(sas), ayetin bu genel ifadesini, vasiyetin miktarı açısından
sınırlandırmış; vasiyetin, mirasın üçte birini aşamayacağını belirtmiştir. Böylece varisin, vasiyet
yoluyla zarara uğraması, önlenmiştir.
8 . Bazı müfessirler, 15. ayetin ‘kadının kadınla cinsel ilişkisi şeklindeki, fuhuş (sevicilik)’; 16. ayetin ise
‘erkeğin erkekle cinsel ilişkisi şeklindeki, fuhuş’ hakkında olduğu kanaatindedir.