Page 182 - DERLEME KURAN-I KERİM MEALİ - ONLİNE OKU İNDİR!
P. 182

182                        50 / 17 / İSRA SURESİ

                         17
                     İSRA SURESİ

       26,32,33 ve 57. ayetler ile 73-80. ayetler Medine döneminde, diğerleri Mekke döneminde inmiştir. 111 ayettir.
       Sure adını, ilk ayetin konusu olan “İsra” olayından almıştır. “Gece yürümek” anlamına gelen “İsra”, Hz.
       Muhammed’in, bir gece Mekke’den Kudüs’e (yaklaşık 1300 km.) götürülmesini ifade eder. Surenin diğer bir
       adı da “Beni İsrail Suresi”dir.

           AKTARAN: CEBRAİL(A.S)
           Rahman ve Rahim olan, Allah´ın adı ile
       1.   Kendisine,  ayetlerimizden  bir  kısmını  gösterelim  diye;  kulunu
           (Muhammed’i)  bir  gece,  Mescid-i  Haram’dan  (Mekke’den)  çevresini
           bereketlendirdiğimiz  Mescid-i  Aksa’ya  (en  uzak  mescide)  yürüten
           Allah,   bütün  noksanlıklardan  uzaktır.  Hiç  şüphesiz  O,  hakkıyla
                         1
           işitendir, hakkıyla görendir.
       2.   Musa’ya,  Kitab’ı  (Tevrat’ın  bir  kısmını)  verdik  ve  (Allah’ın  emri  ile
           Tevrat’ta)  ‘Benden  başkasını  Rab  (vekil)  edinmeyin’  diyerek,  onu,
           İsrailoğullarına bir rehber yaptık.
       3.   Ey  Nuh  ile  birlikte,  (gemide)  taşıdığımız  kimselerin,  çocukları!  (Ey
           İsrailoğulları!) Gerçek şu ki, o (Musa), çok şükreden bir kuldu.
       4.   Biz, Kitap’ta (Tevrat’ta) İsrailoğullarına, “Yeryüzünde muhakkak, iki kez
           bozgunculuk  yapacaksınız  ve  büyük  bir  kibre  kapılarak,
           böbürleneceksiniz” diye hükmettik.

       1 .    İsra ve Miraç, Peygamberimizin mucizelerindendir. Mekke döneminin son yarısında meydana gelmiş
         bir  olaydır.   Hz.  Muhammed(sas),  bir  gece  Kabe’nin  çevresinde  uyku  ile  uyanıklılık  arası  bir
         durumda iken, Cebrail(a.s) gelmiş, onu Kudüs çevresinde bulunan Mescid-i Aksa’ya götürmüştür.
         (Ayrıca bakınız: İsra, 17/60-93; Necm, 53/18) Mucizeler, tabiat kanunlarının dışında cereyan eden,
         harikulade olaylardır. Bu sebeple onları, akli ölçüler içinde değerlendirmek, doğru olmaz.
   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187