Page 193 - DERLEME KURAN-I KERİM MEALİ - ONLİNE OKU İNDİR!
P. 193
50 / 17 / İSRA SURESİ 193
95. Şunu söyle: “Eğer yeryüzünde, (insanların yerine) melekler yerleşip
dolaşsaydı; elbette onlara, peygamber olarak, gökten bir melek
indirirdik.”
96. Şunu söyle: “Sizinle benim aramda, şahit olarak, Allah yeter. Çünkü O,
kullarından hakkıyla haberdardır, onları hakkıyla görendir.”
97. Allah, kimi doğru yola iletirse; işte o, doğruyu bulmuştur. Kimi de
saptırırsa; artık onların, Allah’tan başka dostu yoktur. Onları kıyamet
17
günü; körler, dilsizler ve sağırlar olarak, yüzüstü bir araya getireceğiz.
Onların varacağı yer; ateşi sönmeye yüz tutunca, onun alevini
artıracağımız, cehennemdir.
98. Bu onların cezasıdır. Çünkü onlar, ayetlerimizi inkar ettiler ve “Biz, bir
yığın kemik, bir yığın ufantı olduktan sonra mı; biz mi, yeniden bir
yaratılışla diriltilecekmişiz?” dediler.
99. Gökleri ve yeri yaratan Allah’ın; onların benzerlerini de, yaratacak güçte
olduğunu, düşünmezler mi? Allah onlar için, hakkında hiçbir şüphe
bulunmayan, bir ecel (bir süre) belirlemiştir. Fakat zalimler,
inkarcılıktan vazgeçmediler.
100. Şunu söyle: “Eğer siz, Rabbimin rahmet hazinelerine sahip olsaydınız; o
zaman da, tükenir korkusuyla cimrilik ederdiniz. Zaten insan, çok
cimridir.”
17. Kur’an bu ayette, peygamberlerin ortaya koyduğu, birleştirme gerçeğini görüp kabullenmek ve
başkalarına anlatmak görevi karşısında; kör, sağır ve dilsiz kesilenlerin, kıyamet gününde kör, sağır
ve dilsiz olarak bir araya getirileceklerini, haber veriyor. (Konu için ayrıca bkz: İsra, 17/72 ve Taha,
20/124-125) Diğer taraftan ise, bu gibi kimselerin kıyamet gününde, görme, işitme ve konuşma
yeteneğine, sahip bulunacaklarını gösteren, ayetler de mevcuttur. (Mesela bakınız: Görme yeteneği
için Bakara, 2/166; işitme yeteneği için Furkan, 25/12 ve konuşma yeteneği için Furkan, 25/13)
Tefsir bilginleri bu durumu şöyle açıklamaktadırlar: Sözü edilen kişilerin, kör, sağır ve dilsiz olarak
bir araya getirilecek olmaları; onların, kabirlerinden diriltilip kaldırılmaları ile, mahşer yerine hesap
için getirilmeleri arasındaki dönemi, kapsamaktadır. Mahşerden sonraki durumlar için, bu